Problem firmy
Beniamin Sp. z o.o. Sp. k. jest firmą usługowo-handlową posiadającą własną nowoczesną drukarnię offsetową z siedzibą w Cielu niedaleko Bydgoszczy. Projekt B2B zrealizowany dla firmy Beniamin miał na celu opracowanie kompleksowego rozwiązania zwiększającego wydajność i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Projekt był realizowany na przestrzeni lat 2011 – 2014.
Opis
Konieczność wprowadzenia nowoczesnych narzędzi usprawniających proces komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem na pięciu obszarach umożliwiających zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień handlowo-usługowych.
Rozwiązanie
Zautomatyzowanie przebiegu dokumentacji w firmie poprzez utworzenie narzędzi wspomagających wymianę informacji między pracownikami poszczególnych działów. W ramach projektu utworzono:
- rozbudowany system wspierający pełną obsługę zleceń na poszczególnych etapach jego realizacji,
- podsystem kalkulacji kosztów realizacji zlecenia na produkcji,
- podsystem katalogowania produktów dla działu sprzedaży i handlowców,
- podsystem obsługi zamówień realizowanych dla dużych klientów – sieci handlowych i hurtowni,
- podsystem umożliwiający zgłaszanie i obsługę reklamacji towarowych i usługowych,
- podsystem zdalnej prezentacji oferty firmy dla handlowców.
Ponadto wdrożono system WorkManager z rejestracją danych produkcyjnych na maszynach drukujących.
Efekt
Wprowadzone rozwiązania znacząco wpłynęły na:
- przepływ informacji wewnątrz firmy dzięki uporządkowaniu przekazywania informacji oraz utworzeniu centralnych rejestrów danych,
- zunifikowanie sposobu komunikacji i wymiany danych handlowych z kontrahentami i kooperantami za pomocą komunikatów EDI,
- poprawę wizerunku firmy dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w zakresie prezentacji oferty handlowej,
- Wprowadzone rozwiązania znacząco wpłynęły na szybkość i jakość obsługi zamówień, a także, dzięki zastosowanym technologiom w zakresie elektronicznej prezentacji produktów, zwiększyły atrakcyjność oferty firmy co przełożyło się na wzrost wydajności pracy.